Althans, dat zegt Wilma. Zijn moeder woont bij hem in huis en die heeft mij echt onder haar hoede genomen. Wij konden gelijk goed met elkaar overweg. In Parijs ben ik door een heleboel andere bureaus aangesproken om bij hen te komen, maar ik heb ze afgewezen. Ik wil bij Wilma blijven. Ik voel me wel gevleid en zo, want je bent daar met andere meis jes en die worden niet gevraagd, maar ik ben het nou wel zat, hoor, dat sommige mensen zo aan je lopen te trekken. Ik vind het ook leuk om weer thuis te komen. Iedereen is zo lief voor me, vooral mijn broers en zus. Als ik terug ben bij mijn vrienden en familie, heet ik natuurlijk weer gewoon Marga. Mijn moeder probeert me dan gelijk vol te stoppen met lempers. Je hebt ze een hele tijd niet meer gezien - je vrienden en familie bedoel ik - en je hebt allemaal spannende verhalen te vertellen. Miami 'Ik deed castings in Parijs, je gaat langs klanten. Je laat jezelf eigenlijk zien. En ik heb m'n eerste opdracht gedaan. Vier dagen naar de sneeuw. Ijskoud, maar wel leuk. Verder heb ik voor verschillende tijdschriften geposeerd, shows gedaan, commercials, van alles en nog wat. En daarna ben ik naar Miami vertrok ken. Voor het eerst alleen gereisd en voor het eerst in het vliegtuig. Maar ene Alberto kwam me gelukkig ophalen. Niet dat ik hem kende, maar hij was heel aardig, dus ik voelde me al snel op mijn gemak. Hij kende mijn gezicht van de foto's die we hadden opgestuurd. Ik vond het wel spannend toen ik de aankomsthal van Miami inliep. Maar ineens hoorde ik iemand luidkeels met een Italiaans accent 'Bambi!' uitroepen. Iedereen draaide zich om - het was net zo grappig als gênant, eigenlijk - er holde iemand op me af en die omarmde me alsof ik zijn verloren zus was. Dat was dus Alberto. Ik kwam in een gigantisch groot huis met zwembad, jetski - een heel rijk leven. Ik wist niet wat me overkwam. In Miami heb ik onder andere gewerkt met André Carrera, een hele bekende fotograaf. Die was erg enthousiast. En dat is gunstig, want hij kent iedereen en als hij zegt dat je goed bent, is dat uitstekende reclame.' Uniek Dat Bambi zo in de smaak valt bij ieder een, komt dus voor een belangrijk deel omdat ze goed met mensen overweg kan en natuurlijk omdat ze zo'n knap meisje is. In hoeverre heeft ze haar succes te dan ken aan haar Indische bloed? Wilma: 'Het is in het buitenland natuur lijk uniek, hè, die combinatie van een Nederlandse vader en een Indische moe der. Bambi wordt vaak voor Braziliaans versleten - er is momenteel een enorme hype rond Braziliaanse meisjes, de popu lairste Braziliaanse meisjes zijn meng- bloedig, Duits-Braziliaans. Bambi heeft twee grote voorlopers: Linda Spierings, die heeft een bijzonder geslaagde loopbaan gehad, zij heeft zelfs de cover van Vogue gehaald, de Amerikaanse Vogue. En vlak daarna kwam Femke Janssen bij ons, ook een Indisch meisje, en Femke was een heel eind op weg om topmodel te worden, maar is inmiddels met een succesvolle filmcarrière begonnen. Ze speelde onder andere in een James Bondfilm. Linda en Femke zijn de twee groten geweest, maar bij alle modellenbureaus zitten Indische meisjes en als ze het een maal goed doen, worden ze veel gevraagd. Het nadeel van Indische meis jes is dat ze vaak aan de kleine kant zijn, maar de Hollandse invloed wordt natuurlijk steeds groter en wellicht dat ze daarom nu langer worden. Misschien dat voeding ook een rol speelt. Hoe dan ook, wie weet komt er via Moesson nog wel een heel mooi Indisch meisje bij ons aankloppen.' Met dank aan Frans Leidelmeijer. Wilma Wakker Leliegracht 46, 1015 DH Amsterdam Tel. (020) 622 83 58 45 ste jaargang - nummer 1 - juli 2000

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2000 | | pagina 29