VIER DAGEN MODESHOW OP DE PASAR MALAM HAUTE COUTURE VAN GALERIE HATHOR SHISEIDO De rokken worden steeds korter, de mode wordt steeds jeugdiger. Maar niet alleen de mode, de ontwerpers zijn tegenwoordig nauwelijks dertig of even in de twintig, dus ook van het "jeugdige soort". En waarom ook niet; wie voelt beter aan waar de jeugd van houdt dan de jeugd zelf? Twee jonge mensen, die in betrekkelijk korte tijd op haute couture niveau iets be reikt hebben zijn Thea van Loon en echt genoot Hendrik Jan Koldewey. Zij is 25 en ontwerpt de kleding; hij, oorspronkelijk fo tograaf van beroep, is 29 en ontwerpt er de beeldigste hoeden bij. Drie jaar geleden begonnen ze met drie lapjes stof van 2,50 de meter, die werden omgetoverd tot twee hemdbloesjes en een chemisier, een collectie, die "in zijn ge heel" werd opgekocht door een jong vrouwtje als haar uitzet. Niet lang daarna bedacht Hendrik Jan een reclamestunt: 10 vriendinnetjes van Thea paradeerden in evenzovele door haar ont worpen jurkjes en pakjes op de Scheve- ningse pier, terwijl er kaartjes met de naam "Hathor" rondgestrooid werden. De naam komt van de kunstgalerij "Hathor" waar ze in één kamer begonnen zijn. Nu hebben Hendrik Jan en Thea een "eigen zaak": een omgebouwde fietsenstalling, aan de Jagerstraat no. 1a in Den Haag. Achter een groene deur twee treden de diepte in en U staat in een door Hendrik Jan met behulp van de kleuren lila en paars tot "salon" omgetoverde ruimte. In een rek en aan de muren hangen de strandjurken, japonnetjes, mantelpakjes en avondtoilet ten, origineel, prachtig van kleur en met een geheel eigen lijn, maar volgens de laatste mode. In een nis en losjesweg in het rond staan de hoeden, die je meteen doen verlangen naar de eerstvolgende "sjieke-gelegenheid-mèt-hoed"! Het zal U dan ook niet verbazen, dat zowel Liselore Gerritsen van Cabaret Pepijn als de meisjes van de Bob Bouber show in Scheveningen optreden in creaties van Thea van Loon en Hendrik Jan Koldewey. Wanneer U eens de moeite neemt naar Hathor toe te stappen zult U bovendien ontdekken dat couture-kleding van import- stoffen toch redelijk in prijs kan zijn, va riërend van 90,voor een strandjurk tot 390,voor een mantelpak. Op de komende Pasar Malam zal dagelijks twee maal de gelegenheid geboden wor den de modeshow van Hendrik Jan en Thea te gaan zien en wel om 17.30 en om 19.15 uur. Als extra attractie zullen Maria L. en Minou van de Bob Bouber show ook in de costuums van hun optreden voor U lopen. We zouden zo zeggen: de Pasar Malam wordt toch zeker een bezoekje waard nu er naast alles wat er al is ook een couture- show te zien zal zijn. COSMETICA UIT JAPAN nu op de PASAR MALAM Wij, hier in West-Europa, staan meer onder invloed van het "Oosten" en de "Tropen" dan we wel denken. Of heeft U nog nooit een shanghai-dress gehad, of een kimono, of van die gebor duurde Chinese slofjes? Of thuis in de hoek van de kamer zo'n grote lampion van rijstepapier als lampekap? We kopen zijde uit Thailand en ivoorwerk uit India. En la ten we de rijsttafel en het Chinese eten niet vergeten! Kort en goed: we komen op alle mogelijk gebied zo vaak in contact met producten uit Azië, dat we het al heel gewoon vinden. Totdat er ineens iets heel nieuws komt, bijv. cosmetica uit Japan, daar staan we dan even vreemd tegen aan te kijken, om dat we gewend zijn geraakt aan de bekende namen uit Engeland en Amerika. Shiseido? Nooit van gehoord! Kan dat wel goed zijn? En toch bestaat de naam Shi seido al bijna 100 jaar. Shi betekent "cre ëert", sei betekent "nieuw leven" en do betekent "huis", dus het "Huis dat het nieuwe leven creëert". Het embleem is de Hanatsubaki, de Japanse roos, waarvan U hierboven een gestyleerde afbeelding ziet. Shiseido staat in Japan aan de top en kan Koningin Sirikit van Thailand tot haar cli entèle rekenen. Amerika en Engeland schonken al eerder aandacht aan de Japanse cosmetische in dustrie, die onder strenge deskundige con trole staat. Sinds kort is Shiseido nu ook in Nederland geïntroduceerd door de firma Ellen Ney N.V. in Amersfoort. En voor U, lezeressen van Tong Tong is er op de Pasar Malam gelegenheid persoonlijk met de producten van Shiseido kennis te maken. In stand No. 26 zal schoonheidsspecialiste Mevr. Dorine Visser U graag voorlichten en ad viseren welke producten voor Uw huidtype het beste zijn. Laat U deze kans op een direct contact niet voorbij gaan en komt U naar de Pasar Malam op 22, 23, 24 of 25 iuni a.s. REDACTIE Jaaa Voor het eerst een stand van Japanse cosmetica op de enige echte PASAR MALAM TONG TONG 22 t/m 25 juni Houtrust Den Haag Asagao: Tsukioka: Asagao: Tsukioka: Asagao: Tsukioka: Asagao: Tsukiako: Asagao: Tsukioka: Harro Tsukioka! Harro Asagao! Waar ga je heen? Naar de Pasar Maram! Pasar Maram? Wat is dat? Waarvoor?! Pasar Maram?! Ach dat kan ik je niet uit- reggen. Dat moet je meemaken gewoon! Vreserijk gezerrig! Dorretjes! Goed. Goed. Maar waarvoor dan wel? Maar zie je dat dan niet? Mijn huid Asagao! Vreserijk rerijk! En op de Pasar Maram is er een schoon- heids-saron met de echte Shiseido-cremes uit ons Rand van de Rijzende Zon! Arreen daarvoor zou ik ar gaan! Orara! Mag ik met je mee? Natuurrijk! Vooruit! 17

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Tong Tong | 1966 | | pagina 17