Dress for success!! even serieus over mode praten... TANGERINE DREAM TRADITIONAL MEMORIES POP COUTURE SOFT PERFECTION Onder dit motto worden de vier modelijnen van Zomer 1992 gelanceerd. Iedere lijn met eigen kleuren en eigen motto. 46 Oost en West ontmoeten elkaar en culturen smelten samen. Amerikaanse sportswear gaat samen met vrouwelijke tot de verbeelding sprekende ont werpen. Sportieve en etnische elementen van lijn tot kleur wor den met elkaar vermengd. Los van model of licht getailleerd. Safari-jasje in combinatie met sarong wikkelrok. Serene of bijna transparante, waterverfachtige kleuren. Pisang, perzik, delicaat groen tot oceaanblauw. De kleurencombinatie die je tegenkomt in Oosterse mozaiken. Geïnspireerd op de Amerikaanse pioniers. Nostalgische elemen ten en de onontbeer lijke jeans. Mooie mannenoverhemden op slank gesneden jeans. Van verschoten tot donkerblauw, natuurge trouw groen, rood van de kembang sepatu en ongebleekt wit Fris geel (zonnebloem) hoort erbij want het is belangrijk twee of drie van deze kleuren met elkaar te combineren. Jonge lijn, onafhankelijk, humo ristisch en optimistisch. Zesti ger jaren mode gemixed met hi-tech. Natuur- vezels in combinatie met plastic en pop art De lijn ziet er gebeeldhouwd uit, scherp en wordt gedra gen met second-skin kledingstukken. Explo sieve kleuren, oranje en fel groen. Korenblauw en geel. Zwart is heel belangrijk voor de contouren, zilver voor een koel aanzien. Een heel verhaal is dit. Als je het nog eens doorleest begrijp je dat alles mogelijk is. Waarom is het dan dat je in gewone winkels daar nooit iets van terugziet?? Zocht je afgelopen winter een lichtblauwe trui, dan was het antwoord van de verkoopster:'Nee mevrouw, dat is geen mode'. Alleen maar dof paars, dof groen en andere daarop lijkende tinten die totaal niet passen bij onze vale wintergezichten. Maar ja, C A, Hema, V D en Bijenkorf hangen er vol mee. De rijen kleding- zaakjes in de binnenstad puilen ermee uit. Moeilijk toch, als je iets anders wilt, Dat zit zo: In de hele wereld bestaat er maar een exclusief gezelschap dat per gebied (in de we reld) bepaalt, vier jaar van te voren, wat de modekleuren vier jaar later moeten zijn. Voor Amerika is dat anders dan voor Noord-Europa. Wat Benneton in Italië ver koopt zie je in Holland niet bij die keten hangen. Ons land is ingedeeld bij de Scandinavische landen. Deze algehele kleurbepaling is praktisch voor de grote tex tielindustrie van producent tot consument. Moet je je bedenken dat een aantal lui, hoog in een scyscraper in 1992 bepaalt wat je aan moet in 1996. Alleen de couturiers houden zich er niet aan. Die maken wat ze mooi vinden en kiezen zelf kleur, laten stoffen weven en inverven. Voor een lichtblauwe tijdloze trui kan je bij de duurdere zaken, zoals de Bonnetrie altijd terecht. Wil je dus iets anders, moet je meer centen neertellen, maar je kan er ook jaren meedoen. Kwaliteit is goed. Advies?? Trek vooral dat aan waar je je prettig in voelt dan zie je er goed uit en dat straalt van je af. Kies nooit iets omdat het mode is zoals een grote blazer met football schoudervullingen (jaren geleden) als je klein en slank bent. Je komt niet tot je recht. Of een strak getailleerde blazer als je wat zwaarder bent uitgevallen. Je hoeft je slechte kanten (we hebben tenslotte allemaal wel een complex) van uitste kende sleutelbeenderen, behaarde armen, knokige knieën tot dikke kuiten of sprieterige enkels met grote voeten) niet te verdoezelen, maar je zou wel je goede kanten (die heeft iedereen) kunnen accentueren. SO WHAT??? te dik, te dun, te klein, te groot. Wie bepaalt dat??? (illustraties en gegevens uit Fashion Guide nr. 2/91) STEUR Voor de zakenvrouw. Beloofd een 'betrouwbare vriend' te zijn die langer dan een seizoen meegaat Harmonisch, simpel en van bescheiden schoon heid. De kleurenkeuze bij deze lijn accentueert de zachtheid. Natuurlijke neutralen, geen wit maar ecru neutraal grijs, bamboe en don ker kastanje.

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 1992 | | pagina 46