NIH 'Werken met mensen j vind ik uitdagend' ^SANGUIS business Indisch? Je bent een Indische ondernemer. Komt dat naar voren in je bedrijfsvoering? Wat doe je wel met 'het Indische'? Maar je stond op de Pasar Malam Besar, dan vind je het ergens toch belangrijk?' Wat heb je geleerd van je ouders? 'Klanten serieus nemen. Mond-tot-mond Je wilt dus niet in het hokje 'Indo'geplaatst worden, maar haalt het beste uit de cultuur. 'Precies, anders word ik niet groter. Indische mensen zijn vrij introvert. Ik word wel groter door die twee culturen te combineren. Je weet, in de Indische cultuur zitten veel goede ideeën, maar deze komen niet altijd tot uit voering. Mijn betoog is: als je een doel hebt, kun je het altijd bereiken. Durf te dromen en te doen!' M.HfS I lii i Ii De Sanguis Group 'Er werken wel veel Indische en Molukse mensen hier. Dat is een toevalligheid. Het zijn mensen die op mijn pad komen. Ik zoek niet in de Indische en Molukse gemeenschap. Ik wil namelijk geen Indisch bedrijf wor den, want ik vind dat er meer in de wereld is. Als je goed bent, dan kun je aansluiten. Ongeacht waar je vandaan komt of wat je achtergrond is.' 'Ik vind dat je als Indische of Indo gebruik moet maken van het beste van twee cultu ren. De zakelijkheid van de Europeanen en de ontvankelijkheid en openheid van de Aziaten. Die twee moet je in balans houden. De men sen die hier werken zijn vooral heel zakelijk, want het gaat om rendement. Maar ze heb ben de openheid, binnen de organisatie en naar klanten toe, van de Indische cultuur.' 'Nee, de reden dat we op de Pasar Malam Besar stonden, is dat mijn ouders daar altijd een restaurant hebben gehad. Ze hebben daar bijna veertig jaar gestaan en ik ben er praktisch opgegroeid. Ik vond het dit keer leuk om iets anders te doen met de Sanguis Group en daar te gaan staan. Ik wilde men sen aantrekken voor onze organisatie vanuit een andere markt. Niet op een beurs waar al twintig bedrijven staan, want dan ben ik er een van de twintig.' reclame is het belangrijkste. Op de Pasar Malam Besar heb ik ook geleerd hoe je mensen binnenhaalt. Verder samenwerken en organisatiekunde; roosters maken en dergelijke, want ze hadden natuurlijk veel mensen in dienst.' ii.i .1- - Artbeg: Artbeg BV houdt zich bezig met het plaatsen van freelancers bij nieuwe en bestaande klanten voor het uitvoeren van diversen opdrachten en/of projecten. Enner-G: Enner-G BV is een uitzendbu reau dat gespecialiseerd is in het plaat sen, begeleiden en opleiden van secretari eel- en ondersteunend personeel. Enner-G projects: Enner-G projects BV is gespecialiseerd in het bieden van totaal oplossingen bij capaciteitsbehoefte in de metaal en de isolatie sector. QuatroStream: QuatroStream BV is een consultancy, solutions en detachering bedrijf in de telecom/media branche. GCJ: GCJ BV is een advies en consultancy bureau dat zich richt op het doelmatig en doeltreffend inrichten van organisaties, bedrijfsprocessen en ondersteunende tools. Voor meer informatie: www.sanguisgroup.nl september 2008 35 Moesson #3 Seotember.indd 35 07_n«_onn« -tA-AR-v7

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2008 | | pagina 35