Hester kort
bladen, ontmoet de mooiste modellen, zie de
mooiste kleren. Eigenlijk ben ik in een soort
sprookje terecht gekomen.'
Eugene Souleiman: 'De laatste vier jaar as
sisteer ik Eugene Souleiman bij de prêt-a-
porter shows in Parijs. Hij is een van de zes
beste haarstylisten van de wereld. Ik vind
hem de coolste, want hij is heel down-to-
earth, een Engelse dude die waanzinnig
technisch is. Ik ben naar Londen gegaan,
naar zijn agentschap. Een van mijn vrienden
woont in Londen en werkt voor House of
Orange. Hij werkte toevallig samen met een
goede vriend van Eugene; ik was daar dus
precies op het goede moment. Ik mocht een
test doen tijdens een show in New York, waar
ik me helemaal gek heb gerend. Nu ben ik
dus één van zijn eerste assistenten. Mijn stijl
sluit goed aan bij de zijne. Ik ben technisch
en heel grafisch en hij is dat ook.'
Hoogtepunten: 'Een van mijn hoogtepunten
was toen ik Eugene voor het eerst mocht
assisteren. Dan sta je ineens naast Stella
McCartney - die je kort een hand geeft en
daarna wegloopt - en al die kleren en model
len. Samen goed voor enkele miljoenen.
Ik stond bij de mannenshow van Dolce
Gabanna. Ik mocht met hem de laatste hand
leggen aan de mannen. Op dat moment was
ik echt dolgelukkig. Een ander hoogtepunt
was tijdens de opening van mijn eigen kap
salon. Mijn moeder kwam naar me toe - mijn
vader is overleden toen ik tien was - en gaf
me een hangertje met daarin een foto van
mijn vader en mij als klein meisje. Toen ik dat
zag, moest ik helemaal huilen, omdat mijn
moeder trots is op wat ik heb bereikt.'
Shows: 'Shows zijn heftig en niet altijd even
leuk. Je hebt in principe vier uur voordat een
show begint. De modellen druppelen dan
binnen. In Nederland zijn de modellen op
tijd, want die hoeven maar één show per dag
te lopen. In het buitenland doen ze meer
dere shows, dus het kan zijn dat een uur of
zelfs tien minuten voor de show een meisje
binnenkomt. En dan is het stress. Maar in
principe heb je dus vier uur de tijd. Je eet
bijna niet, zeker niet als je eerste assistent
bent, want je moet alles in de gaten houden.
Eugene moet niet hoeven roepen om een
speldje, je moet er eigenlijk al staan. Je moet
Het modewereldje: 'Veel vrienden zaten in
de modewereld en die zeiden: joh, kun je
ook niet een keer make-up doen? Als je in
Nederland haarstylist wilt zijn, dan moet
je eigenlijk haar en make-up samen doen
om ergens te komen. Toen ben ik de House
of Orange make-up school gaan volgen. Ik
heb er totaal geen gevoel voor, maar ik heb
het wel gedaan en afgemaakt. Make-up
was zelfs mijn eerste editorial in een blad,
dat was voor ELLE. Omdat je voor de ELLE
hebt gewerkt, zit je in één keer in een hoger
segment. Dat was soms best pittig, want ik
was nog niet zo ervaren als ze dachten dat
ik was. Maar doordat ik af en toe op m'n bek
ging, leerde ik wel snel en ben ik uiteindelijk
heel snel gegroeid. Omdat m'n haar altijd
erg aanwezig was, besloot ik om me alleen
daar nog op te concentreren. Dat kon, omdat
er op dat moment nog niet zoveel haarsty
listen in Nederland waren. Doordat ik die
weg ben ingeslagen, reis ik veel, werk voor
Hester wordt geboren op 28 juni 1979 in
Utrecht en woont in Amsterdam. Hester
heeft een indrukwekkende cv: eerste as
sistent van haargoeroe Eugene Souleiman
tijdens de Paris Fashion Week. Shows van
onder andere Dolce Gabanna, Valentino
and Stella McCartney, Mada van Gaans,
Jan Taminiau and Rodrigo Otazu. Ze werkt
als freelancer voor House of Orange voor
verschillende bladen. Hester heeft verschil
lende awards gewonnen, zoals de Coiffure
Award, de Avantgarde Award, de Press
Award en ELLE Style Awards.
12 Moesson
Moesson #1 Juli 2009 PIM.indd 12
23-06-09 17:10