Hester kort bladen, ontmoet de mooiste modellen, zie de mooiste kleren. Eigenlijk ben ik in een soort sprookje terecht gekomen.' Eugene Souleiman: 'De laatste vier jaar as sisteer ik Eugene Souleiman bij de prêt-a- porter shows in Parijs. Hij is een van de zes beste haarstylisten van de wereld. Ik vind hem de coolste, want hij is heel down-to- earth, een Engelse dude die waanzinnig technisch is. Ik ben naar Londen gegaan, naar zijn agentschap. Een van mijn vrienden woont in Londen en werkt voor House of Orange. Hij werkte toevallig samen met een goede vriend van Eugene; ik was daar dus precies op het goede moment. Ik mocht een test doen tijdens een show in New York, waar ik me helemaal gek heb gerend. Nu ben ik dus één van zijn eerste assistenten. Mijn stijl sluit goed aan bij de zijne. Ik ben technisch en heel grafisch en hij is dat ook.' Hoogtepunten: 'Een van mijn hoogtepunten was toen ik Eugene voor het eerst mocht assisteren. Dan sta je ineens naast Stella McCartney - die je kort een hand geeft en daarna wegloopt - en al die kleren en model len. Samen goed voor enkele miljoenen. Ik stond bij de mannenshow van Dolce Gabanna. Ik mocht met hem de laatste hand leggen aan de mannen. Op dat moment was ik echt dolgelukkig. Een ander hoogtepunt was tijdens de opening van mijn eigen kap salon. Mijn moeder kwam naar me toe - mijn vader is overleden toen ik tien was - en gaf me een hangertje met daarin een foto van mijn vader en mij als klein meisje. Toen ik dat zag, moest ik helemaal huilen, omdat mijn moeder trots is op wat ik heb bereikt.' Shows: 'Shows zijn heftig en niet altijd even leuk. Je hebt in principe vier uur voordat een show begint. De modellen druppelen dan binnen. In Nederland zijn de modellen op tijd, want die hoeven maar één show per dag te lopen. In het buitenland doen ze meer dere shows, dus het kan zijn dat een uur of zelfs tien minuten voor de show een meisje binnenkomt. En dan is het stress. Maar in principe heb je dus vier uur de tijd. Je eet bijna niet, zeker niet als je eerste assistent bent, want je moet alles in de gaten houden. Eugene moet niet hoeven roepen om een speldje, je moet er eigenlijk al staan. Je moet Het modewereldje: 'Veel vrienden zaten in de modewereld en die zeiden: joh, kun je ook niet een keer make-up doen? Als je in Nederland haarstylist wilt zijn, dan moet je eigenlijk haar en make-up samen doen om ergens te komen. Toen ben ik de House of Orange make-up school gaan volgen. Ik heb er totaal geen gevoel voor, maar ik heb het wel gedaan en afgemaakt. Make-up was zelfs mijn eerste editorial in een blad, dat was voor ELLE. Omdat je voor de ELLE hebt gewerkt, zit je in één keer in een hoger segment. Dat was soms best pittig, want ik was nog niet zo ervaren als ze dachten dat ik was. Maar doordat ik af en toe op m'n bek ging, leerde ik wel snel en ben ik uiteindelijk heel snel gegroeid. Omdat m'n haar altijd erg aanwezig was, besloot ik om me alleen daar nog op te concentreren. Dat kon, omdat er op dat moment nog niet zoveel haarsty listen in Nederland waren. Doordat ik die weg ben ingeslagen, reis ik veel, werk voor Hester wordt geboren op 28 juni 1979 in Utrecht en woont in Amsterdam. Hester heeft een indrukwekkende cv: eerste as sistent van haargoeroe Eugene Souleiman tijdens de Paris Fashion Week. Shows van onder andere Dolce Gabanna, Valentino and Stella McCartney, Mada van Gaans, Jan Taminiau and Rodrigo Otazu. Ze werkt als freelancer voor House of Orange voor verschillende bladen. Hester heeft verschil lende awards gewonnen, zoals de Coiffure Award, de Avantgarde Award, de Press Award en ELLE Style Awards. 12 Moesson Moesson #1 Juli 2009 PIM.indd 12 23-06-09 17:10

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2009 | | pagina 12