Inaonme v 1 y Connect l Zorg Welzijn 4> Zonder Soesah Reizen Onze overheid is de zorg drastisch aan het reorganiseren. Per 1 januari volgend jaar gaat er veel veranderen in de zorg voor ouderen. Dit was voor de initiatiefnemers van Zorg Weizijn Connect de belangrijkste reden om te werken aan de oprichting van een vernieuwende organisatie ter ondersteuning van ouderen in de thuissituatie. De initiatiefnemers hebben allen een speciale band met Indonesië. Het was dan ook direct duidelijk dat Zorg Welzijn Connect de Indische Nederlanders, de Molukkers en Indonesiërs die woonachtig zijn in Nederland, en andere oudere personen met een band met Indonesië als een speciale doelgroep ziet. In de ondersteuning en begeleiding van deze ouderen is het erg belangrijk dat er begrip en respect is voor hun verleden en eigen culturele achtergrond. De personen met een 'lagere zorgzwaarte' zullen zonder een indicatie de zorg zelf moeten organiseren en bekostigen. En dit blijkt in de praktijk erg lastig. Zorg Welzijn Connect is opgericht vanuit de behoefte om onze oudere medeburgers te helpen in het verkrijgen van de juiste ondersteuning in hun zorg en welzijn. Met een unieke werkwijze en speciaal ontwikkeld instrument voor 'vraagverduidelijking' wordt de cliënt ondersteund bij het in beeld brengen van de persoonlijke vraag en behoefte aan ondersteuning. Zorg Welzijn Connect heeft hiervoor voor de cliënt de Zorg Weizijn App™ ontwikkeld, waarmee de cliënt - het liefst samen met een bekende - de eigen behoeften in beeld kan brengen. Ook wordt in beeld gebracht door wie dit gedaan kan worden en hoeveel tijd nodig is. Met de huidige ontslagen in de zorg zijn er vele gediplomeerde verzorgenden en verpleegkundigen die bereid zijn om als zelfstandigen in de zorg te gaan werken. Zij werken dan als zelfstandige 'zorgaanbieders' in opdracht van een cliënt en moeten als 'zorgaanbieders' ook voldoen aan de opgestelde kwaliteitsnormen (met de bijhorende kwaliteitsdocumenten en het werken met zorgdossiers). Zorg Welzijn Connect ondersteunt de zelfstandig werkende zorgprofessionals hierbij met een uniek ICT-instrument, de Quaiity Care App™. Ook heeft Zorg Welzijn een speciale dienst opgezet: Indonesië Zonder Soesah (IZS) Reizen biedt een breed palet van - op maat gemaakte - reizen in Indonesië aan, op basis van de wensen van haar klanten. Voor de (oudere) klanten is er nu de mogelijkheid van begeleiding, verzorging of verpleging voor een 'reis zonder zorgen' tijdens hun verblijf in Indonesië. Met een uitgebreide (ook verpleegkundige en medische) intake vooraf wordt een reis georganiseerd met de gewenste ondersteuning geheel op maat (ook voor 7 x 24 uur). Door de samenwerking met Seiamat Jaian Tour, deelnemer in de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden), het Calamiteiten Fonds en lid van ANVR, worden deze Indonesië reizen met financiële garantie aangeboden. Met deze speciale dienst beschikt de cliënt tijdens het verblijf over goede service, mooie en goed toegankelijke accommodaties, prima vervoersmogelijkheden en gidsen, en ondersteunende voorzieningen en passende begeleiding in zorg. Voor meer informatie of contact: www.zorgenweizijnconnect.ni of www.zwconnect.ni; tei. 020 - 240 21 23 en www.izsreizen.ni; tei. 020 - 240 21 25 Moesson #3 september 2014.indd 28

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2014 | | pagina 28