MUSE®N i Zeeuws Veilinghuis m Terugblik op de 'Jappentijd' ontdek de wereld met schilderijen van Trees Ruijs KORTINGSBON 50% Marktleider Indische Schilderijen! Rudolf Bonnet (1895-197 50.000 - 70.0c kijkdagen: za 3 juni: 13-16 di 6 juni: 13-17 wo 7 juni: 13-17 do 8 juni: 10-12 CA. 100 SCHILDERIJEN VANAF CA. 200 TOT 200.000 herengracht 74 4331 px middelburg tel. 0118 - 650 680 www.zeeuwsveilinghuis.nl \RÜJ> u NA MUDW BAU bon Ner Museum Bronbeek Velperweg 147 6824 MB Arnhem loket.bronbeek@mindef.nl www.bronbeek.nl Schilder Wilhelm Bleckmann (1853-1942) was een vernieuwer. Hij bracht als eerste het impressionisme naar Nederlands- Indië. Voor het eerst in ruim 45 jaar is een groot deel van zijn oeuvre bijeen en in gerestaureerde staat te zien. Bijna 50 Indische landschappen, stadsgezichten en portretten tonen zijn ontwikkeling. Bij de tentoonstelling verschijnt een monografie. Kommetje P/jst v&n de pótnn ee JjjinTj/e., voo F op reis ndir de VjtmeL tJekrepee-Cc/ v^n de honae p_ op wee de pOOf> t VooP he"L cjjsehe-i d. Kommetje rijst van de Jap, Trees Ruijs 1985-1986 Museon Stadhouderslaan 37, 2517 HV Den Haag T 070 - 33 81 338 E info@museon.nl I www.museon.nl Tot en met 29 oktober is in het Museon in Den Haag de tentoonstelling Indrukwekkende terugblik op de 'Jappentijd' met schilderijen van Trees Ruijs (1925-2016) te zien. Halverwege de jaren tachtig van de vorige eeuw maakte kunstenares Trees Ruijs een serie schilderijen over de Japanse bezetting van Nederlands-Indië. De schilderijen gaan over persoonlijke herinneringen aan haar gevangenschap in interneringskampen, maar ook over grote historische gebeurtenissen als de aanval op Pearl Harbor en de aanleg van de Birma-spoorlijn. Door hun verhalende karakter, kleuren en expressiviteit hebben de werken een grote zeggingskracht. Bij inlevering van deze Moesson bon ontvang je bij aankoop van één volwassen entreebewijs 50 procent korting op een tweede kaartje. Geldig t/m 29 oktober 2017, niet in combinatie met andere kortingen 32 MOESSON

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2017 | | pagina 32