Sin.Fid. wil ontzorgen 'GOED FINANCIEEL ADVIES LOONT ALTIJD' Sin.Fid. BV (Piet Heinkade 55, 1019 BW Amsterdam) geeft onafhankelijk advies aan particulieren en bedrijven. Directeur Alphons van Spaendonck legt uit wat zijn kantoor voor u kan doen. Om de zaken te scheiden heeft Alphons een nieuwe BV op gericht genaamd Sin.Fid. Familiezaken BV. Deze wordt ingezet voornamelijk om particulieren en kleine bedrijven van dienst te zijn. 32 MOESSON FOTOGRAFIE HANNEKE MENNENS Aiphons van Spaendonck: 'Hoofdzaak is de klant te ontzorgen zodat men geen piekirans meer hoeft te hebben. De meeste mensen wil len niet nadenken over hun financiën, immers ze hebben hun inkomen en hun uitgaven in balans en het leven kabbelt lekker door dus waarom een adviseur? Zolang het z'n gangetje gaat, is er niets aan de hand en heb je ook geen adviseur nodig. Maar helaas er gebeuren nu eenmaal zowel onverwachte als te verwachten gebeurtenissen in het leven. Denk hierbij aan een huwelijk, samenwonen, ingrijpende ziekte, verlies van inkomsten, andere baan, scheiding, koophuis, naderend pensioen en geen idee wat er dan volgt, overlijden, nalatenschap afwikkelen, erfbelasting aangeven, et cetera. Bij al deze zaken kunnen wij helpen en de cliënt ontzor- gen met onze dienstverlening en ons advies. Desondanks stellen veel mensen een ontmoe ting met een financieel adviseur uit. Onbekend maakt onbemind. Vaak wacht men te lang, want dan heeft een gebeurtenis al plaats gehad en rest voor een financieel adviseur de zware taak van damage control, om de schade te beperken.' Kwaliteitscontroles 'Naar mijn idee stapt men niet snel naar een financieel adviseur toe, omdat er eigenlijk vele soorten adviseurs zijn, waardoor het voor de consument onoverzichtelijk is en die dus eigenlijk niet weet wat zij of hij kan verwach ten. Vaak is iemand bang om meteen op hoge kosten gejaagd te worden. Op zich best begrij pelijk: in het verleden zijn er wel verhalen over slachtoffers die werden opgelicht. Tegenwoordig, met het toezicht van de AFM op ingewikkelde producten, hoeft men dat niet meer te zijn. Door de wettelijke verplichte, regelmatige kwaliteitscontroles is de basis van het advies veel beter dan vroeger. Als kantoor zijn we dan ook regelmatig op een cursus om de laatste ontwikkelingen tot ons te nemen (permanente educatie). Doel is de client opti maal te kunnen bedienen binnen de grenzen van onze expertise.' Vertrouwen 'Als financieel planner CFP FFP zijn we van alle markten thuis. Echter wij verkopen geen producten, mocht dat noodzakelijk zijn dan verwijzen wij door. Wij ontzorgen de cliënt en volgen de resultaten van de doorverwijzing op de voet.' 'Een goed financieel advies loont altijd. Ik vind het belangrijk dat cliënten op ons kunnen bouwen en vertrouwen. Daarom probeer ik alle vragen die bij ons binnenkomen zo goed mogelijk te beantwoorden, ook als daar niets aan verdiend wordt door ons.' 'In een eerste gesprek vraag ik altijd wat de klant wil en waarom. Vervolgens bekijk ik of ik daarbij kan helpen/ontzorgen. Als ik denk dat ik niet degene ben die aan de specifieke situatie iets kan toevoegen, dan zeg ik dat meteen. Aan een klant die niet tevreden is, heeft niemand wat. Het eerste gesprek van ongeveer één uur is kosteloos. Daarna bepaal ik tesamen met de cliënt of er wel of geen vervolg komt. Want bovenal, het moet natuurlijk wel klikken tussen de cliënt en mijzelf. Wij hebben immers een vertrouwenspositie en we hebben alle info nodig om tot een goed advies te komen. Halve informatie leidt tot een half goed advies.' Van alle markten thuis 'Wij adviseren op een breed terrein aan zowel zakelijke klanten als particulieren. Dat varieert van de btw-aangifte van ondernemers tot het oprichten van een BV. Daarnaast doen we ook voor particulieren, zzp-ers en mkb-onderne- mers de financiële planning. Voor wat betreft de pensioensvraag geven wij geen advies maar verwijzen we door, hetzelfde geldt voor de directe aanvraag van een hypotheek en het afsluiten van verzekeringen. Wel leveren wij de benodigde financiële planning. Polissen door lezen doen we wel en daarbij leggen we de klant uit wat ze precies verzekerd hebben of welk pensioen ze hebben afgesloten. Herstel werkzaamheden worden doorverwezen.' 'Sin.Fid BV is een familiebedrijf. Onze oudste dochter Claudia (Financial Planner) advi- Moesson #4 oktober 2017.indd 32

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2017 | | pagina 32