Onze tips: INTERVIEW CAPTURE CHANEL en discreet zijn. Veel visagisten hebben een ego. Ik ook, maar in groepsverband ken ik mijn plaats. Je moet met elkaar kunnen samenwerken en willen delen. Samenwerken is een kracht. Delen is een teken van willen groeien, want je deelt elkaars informatie en daar leer je van.' Zo traint hij anderen hoe ze winst kunnen behalen met hun bedrijf. De training heet How to build up your business met make-up. 'Met deze training leer ik bedrijven hun make-up te verkopen, klanten binnen te halen en te behouden.' Die trainingen geeft hij op basis van werkervaring. 'Ik heb geen visagie-opleiding gedaan, maar heb het mezelf aangeleerd.' Wel is Roberto CRKBO-erkend docent visagie en hairstyling. Roberto had naar eigen zeggen een grotere en internationa- lere carrière kunnen hebben. Hij kreeg genoeg aanbiedingen uit New York. 'Ik dacht: laat mij Nederland maar veroveren, dat is genoeg. Carrière maken door met iemand naar bed te gaan, was niks voor mij. Zout op man! Dat is dus ook zo met Instagram. Die drieduizend volgers heb ik allemaal zelf bij elkaar verzameld. Je kunt ze kopen, maar dan ben je fake! Bekende make-up artiesten zoals By Mario en Pat McGrath liken mijn posts. Ja, dan weet ik dat ik op de goede weg ben.' Indische BN'ers heeft Roberto ook vaak mogen opmaken. 'Ik voel een extra connectie, omdat we hetzelfde bloed hebben. Ze hebben een Indisch hart. Ik vind het heerlijk om met Wieteke van Dort, Lonny Gerungan, Sandra Birsak of Ricky Risolles te werken. Altijd over eten of seks praten, haha!' Ik moet lachen om zijn opmerking waarop Roberto antwoordt: MEI 15 J CH po I brc CHANEL - LES BEIGES POUDRE BELLE MINE ENSOLEILLÉE bronzer 51- DIOR - CAPTURE YOUTH Plump Filler Age-Delay Plumping Serum 97,- YOUTH Plump Filler SÉRUM REPULPANT SIGNES DE LAGE RETARDÉS LANCOME - L'Absolu Rouge lipstick 264 Trésor 97,- M-A-C - Mineralize Skinfinish highlighter 37,50

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Moesson | 2019 | | pagina 15