TOKO MAS INDONESIA Bloedplasma zet zich om in rode bloed lichaampjes, welke elke 3 mnd. een verandering ondergaan. Men kan uit het bovenstaande concluderen, dat wij met voedsel de kwaliteit van ons bloed kunnen bepalen en successievelijk on ze gehele lichaamsstructuur kunnen beïnvloeden. (Elke 5 jaar veranderen onze lichaamscellen en om de 7 jaar de gehele structuur). Wie dus een ziekte (elke) wil genezen, zal dat moeten doen via voedsel. Wij kunnen het symptoom van een ziekte bestrijden, maar de oorzaak woekert voort, zolang de conditie van de li chaamscellen nog niet hersteld is. Want de biologische conditie is de basis van onze gezondheidstoestand. Hoofdpijn, koorts, verkoudheid bv. zijn symptomen, die wij teniet kunnen doen met (symptomatische) medicijnen, de oorzaak is niet geëlimineerd. Sympto men zijn niet slechts een middel om het lichaam te ontdoen van verontreinigin gen, maar dienen de mens tevens als waarschuwing. Wie deze waarschuwing door onwe tendheid in de wind slaat, moet zich voorbereiden op degeneratieve ziekten, zoals bijv. ziekte van nieren, hart, haar uitval, kanker. De vraag rijst nu: hoe kunnen we dat gene eten, wat we werkelijk nodig heb ben en dat biologisch verantwoord is? Immers, het voedsel, dat we van de winkels betrekken, is hoofdzakelijk in gesteld op het commerciële (winstbe jag) vlak en/of zintuigelijk (als het maar lekker smaakt). Voedsel heeft echter een veel omvangrijkere strekking dan slechts het vullen van maag en beurs en het strelen van de tong. Door voedsel geven we continuiteit aan de oorsprong en het leven. We moeten dus niet het voedsel tot ons nemen enkel en alleen voor het genoe gen, maar vooral voor het voortbestaan van de mens. Het welzijn van de gene raties na ons hangt af vën ons repro ductievermogen. De mens fungeert hoofdzakelijk d.m.v. twee eigenschappen; het lichamelijke en het verstandelijke, waarvan het lichamelijke in stand wordt gehouden door verbeteringsvermogen en het on derlichaam (maag, darmen) en het ver standelijke door werking van hersenen. Hoofd (hoog, klein, hard) en onder lichaam (laag, groot, zacht) zijn antago nistisch, maar één in oorsprong en functie. We zeggen dan: "Het Lichaam is de moeder van het verstand en het verstand regeert het lichaam". De twee zijn dus onafscheidelijk. Het lichaam (lichaamscellen, dus ook her sencellen) onderhouden wij met voed sel, dat door het plantenrijk wordt voortgebracht (maagdelijk voedsel). Velen van ons maken de fout om inor- ganische elementen (chemicaliën) te gebruiken als voedsel. Biologisch zet ten wij ons dan weer 3 biljoen jaren in ontwikkeling terug! Degeneratie van de lichaamscellen is er onherroepelijk het gevolg van. Verstandelijk fungeren wij d.m.v. het oordelingsvermogen. De niveau's van het oordelingsvermogen zijn als volgt: 7): het hoogste (supreme) Universele Liefde, (niet te verwarren met senti mentele), alles omvattend. Verandert alle tegenstellingen in een Eenheid. Voedt zich volgens de Orde van het Universum en kan daarom van alles genieten. 6:ldeologisch. Geestelijk streven (den ker, "recht en onrecht") Eet volgens een theorie of religieus (filosofisch) principe. 5): Sociaal. Draagt bij tot het sociaal welzijn (organisator, moraal econo mie, "goed en slecht") Eet net als elk ander. Conformist. 4): Intellectueel. Conceptueel, statisch, wetenschappelijk. Berekenend, expert (Ik heb nodig) - voedsel: volgens de algemene voedingsleer of methode (vitaminen, proteinen, enz.) 3): Sentimenteel. Emotioneel, psycho logisch (wenselijk of onwenselijk) - fijnproever (gourmet) 2): Zintuigelijk. Lichamelijke genoe gens, sensueel, erotisch, comfort ("houden en niet houden van") - eet gulzig (gourmand). 3): Mechanisch (blind). Instinct (dier lijk), slaaf (verkoopt z'n leven) leeft dag in, dag uit volgens een vastgesteld systeem (als een robot) - eet als een dier, gedreven door honger en dorst ("Ik wil".) De moderne mens (westers) heeft z'n voedsel hoofdzakelijk gebaseerd op het mechanisme (blinde). Het westerse symbool voor recht en orde, spreekt al voor zichzelf. Vrouwe Justitia is ge- blindoekt en laat het recht over aan het materialisme. Hier zien we hoe recht afgewogen wordt (en beoordeeld naar kwaliteit.) Evenwicht betekent hier ook stagnatie. Universeel evenwicht echter kent geen stilstand, wél con stante verandering. Het is daarom wel toepasselijker, om evenwicht uit te beelden. (Universeel recht is niet af te wegen.) De Aarde fungeert als de directe bron voor het biologisch onderhoud en uit de Kosmos (hemelrijk) betrekken we het mentale voedsel. (Daarom is ons meest edele streven altijd opwaarts gericht.) Ons lichaam fungeert a.h.w. als een antenne. Daarom:: hoe zuiver der onze antenne (lichaamscellen), hoe zuiverder de "ontvangst" uit het Uni versum, dat zich kenmerkt door intuï tie, voorstellingsvermogen of gedach tekracht. De mens is het hoogstontwikkelde we zen op aarde, omdat hij het hoogstont wikkelde voedsel tot hoofdvoedsel heeft. En het meest vrije wezen, omdat hij het enige wezen is, dat z'n voedsel kan veranderen d.m.v. de kookkunst. Helaas begon de mens meer dan 5000 jaar geleden langzamerhand z'n hoofd voedsel te verwaarlozen, waardoor hij ook het hoogste vermogen om te oor delen (intuïtie) verloor. Wij moeten ons dus niet vergissen door vergelijkingen te trekken met "betere leefwijzen uit het naaste verleden; doch datgene be vatten wat de Ouden onderbroken hebben, meer dan 5000 jaar geleden. Waarom het afgebroken werd en hoe wij het contact met de Orde van het Universum bewust kunnen bevatten, zullen we in een volgende aflevering nader beschouwen. (wordt vervolgd) De spiraal is het universele patroon van alle phenomena (verschijnselen). Wij kunnen het bij onszelf waarne men: kruin op het hoofd, spiraal op de top der vingers;; het oor, de ogen, de bloedstroom, slokdarm, darmen, het geboorteproces, wentelingen ge durende zwangerschap en tijdens het geboórteproces. In de natuur: Oceaanstromingen, luchtstromingen, plantengroei (tak ken, bladeren, bloemen, de melkweg stelsels. 2) De moderne medische wetenschap veronderstelt, dat een cel groeit door splitsing; dit, doordat zij het biologische transmutatie-proces nooit heeft weten te doorgronden. Deze veronderstelling gaat wel op wanneer men proeven neemt met testbuisjes in laboratoria. Ene Dr. Morishita echter, heeft niet lang ge leden op zuiver wetenschappelijke wijze bewezen, dat transmutatie van voedsel tot bloed in de dunne dar men plaats vindt. Helaas is het merendeel der medici, wat betreft het menselijk lichaam vastgeroest aan veronderstellingen, die doorlopend veranderen. Met het gevolg, dat men blijft zoe ken naar afdoende genezingsmetho den (en/of geneesmiddelen) voor al lerlei ziekteverschijnselen. En dat zoeken meestal (of zelfs altijd) op een dood spoor uitloopt. (Juwelier en diamantair) Specialiteit Indonesische gouden sieraden 22 en 24 Karaats Juwelen 22 Kr. goud gezet met briljanten, markiesringen, slag- ringen, tiffanyringen, etc., mar kieshangers, markies-oorknop pen. Ook losse briljanten ver krijgbaar (BTW vrij). Lid vereniging Beurs voor Dia manthandel Amsterdam: daarom goedkoop. Zelfimport: armbanden, ringen, kalung, oor knoppen etc. origineel Indone sische modellen. Albert Cuypstraat 142, Amsterdam - Tel. 020-71 87 28. Na 18.00 uur tel. 020-44 17 94. 11

Moesson Digitaal Tijdschriftenarchief

Tong Tong | 1974 | | pagina 11